CTR (Click Through Rate)
CTR (Click Through Rate)
CTR (Click Through Rate) er en procentvis måling, der viser, hvor mange brugere der klikker på et link i forhold til det samlede antal visninger (impressions). Det bruges ofte som en indikator for, hvor effektivt et søgeresultat, en annonce eller et call-to-action fungerer
- Raney Consulting
Har du hørt om CTR?
Hvor ofte formår din hjemmeside eller annonce at fange brugernes opmærksomhed i en søgemaskine eller kampagne? CTR er den nøglemetrik, der afslører, om dit indhold ikke bare bliver set, men også får handling bag interessen. En høj CTR er et stærkt signal om, at din strategi rammer plet – mens en lav CTR kan være et wake-up call til at optimere.
Hvorfor er det vigtigt at lære om CTR
CTR, eller Click Through Rate, er den mængde af mennesker der klikker på din hjemmeside efter den er vist i SERPen.
CTR er en vigtig del af SEO, da denne er med til at vise, hvor godt dine nøgleord performer.
Click through raten udregnes ved at dividere organisk trafik med visninger. Hver enkelt af dine keywords har deres egen CTR.
En høj CTR indikerer, at din metatitel og metabeskrivelse er fængende og dermed leder til at brugeren trykker på dit søgeresultat.
Vil du gerne sikre at din hjemmeside og dine kampagner leverer maksimalt afkast, og samtidig forbedre din position på Google gennem SEO, så kontakt os i dag og få råd af et kompetent SEO bureau som forstår at skabe vækst.
Kom i dialog med os
Har du brug for hjælp til din SEO-strategi, eller overvejer du at investere i konverteringsoptimering? Kontakt Founder & CEO, James Raney og få en dialog om dit kommende projekt.