Fra synkende skude til en forretning i vækst

Sådan kom Diætisthuset tilbage på det digitale landkort med SEO

Diætisthuset er Danmarks største og førende diætistkæde inden for vægttab og vaneændringer. Da de kontaktede os, havde de mistet mere end 50% af deres organiske trafik efter en migrering til deres nye website.
6 mdr. senere er de tilbage på det digitale landkort med en vækst på +129% i organisk trafik og med flere besøgende end nogensinde før. Læs, hvordan det lykkedes i dette SEO-casestudy.

Skal I være vores næste case?

Klik på knappen nedenfor og start din vækstrejse hos Raney Consulting.

Baggrund for samarbejdet

En fejlslået migrering var bl.a. skyld i at Diætisthuset havde mistet over 50% af deres organiske trafik. Derfor var det alfa og omega, at vi byggede en strategi med formålet om at genvinde den tabte trafik, og dermed den tabte omsætning. Vi indledte samarbejdet med dybdegående analyser af deres nuværende situation, hvorefter vi sammen med nøglepersonerne fra Diætisthuset afholdte en strategi-workshop, så vi bedst muligt kunne få vendt skuden.

I vores analyser identificerede vi alle de sider, der havde tabt trafikken, samt hvilke søgeord, der var blevet påvirket. Herefter lød opgaven at identificere årsagerne til den tabte trafik og placeringer. 

Vi identificerede hurtigt en lang række SEO-tekniske fejl efter migreringen, og allerede kort tid efter disse rettelser, begyndte vi at se trafikken blomstre på ny.

En kreativ tilgang til SEO

Da vi kunne se, at vores forsøg på at genvinde den tabte trafik begyndte at bære frugt, var det tid til at sætte yderligere skub i væksten. Vi identificerede nogle relevante søgeemner og ord, vi gerne ville rangere på. Blandt andet identificerede vi et stort potentiale i ord som “kalorieberegner”, “bmr beregner”, “bmi” og “bmi beregner”. Nogle virkelig relevante emner for en virksomhed som Diætisthuset. Men for at kunne rangere på disse søgeord, krævede det, at vi fik implementeret de forskellige beregnere direkte på Diætisthusets hjemmeside.

Vores udvikler gik i gang med projektet, og efter én måned var beregnerne udviklet, content til siden var skrevet, og siderne var lagt live. 3 måneder efter genererede siderne tusindvis af ekstra månedlige besøgende til Diætisthuset.

En stor succes, hvis du spørger Administrerende Direktør hos Diætisthuset, Lars Petersen: 

“Raney Consulting gjorde et rigtig godt stykke arbejde og har fået os på banen igen digitalt.”

Nøgletal

Kom i dialog med James

Scroll to Top