E-mail marketing

E-mail marketing er en digital marketingstrategi, der involverer brugen af e-mails til at kommunikere med potentielle kunder, eksisterende kunder og andre målgrupper med det formål at opbygge forhold, markedsføre produkter eller tjenester, og øge brandawareness.

Hvad er E-mail marketing?

E-mail markedsføring er mere en blot de nyhedsbreve og mailinglister du med statsgaranti tidligere er stødt på. Nej faktisk, er E-mail marketing et af de mest nyttige værktøjer, når det kommer til at skulle opfordre kunder både nye som gamle til at interagere med dit indhold. E-mail marketing er altså en gylden mulighed for at skabe engagement i din følgerstrøm og på den måde opbygge en stærk base af kunder og følgere. Derudover er det et enormt effektivt redskab til at varetage og vedligeholde dine relationer. E-mail marketing kan, ved hjælp af godt planlagt og eksekveret content både underholde og oplyse dine E-mail abonnenter. Det vil sige at du med E-mail marketing ikke blot skaber awareness hos dine følgere og konverteringer hos dine kunder, men også udvikler forhold og opbygger relationer. Så længe det bliver gjort på den rigtige måde, ellers er E-mail marketing ikke mere end en slettet mail i en fyldt indbakke.

Hvad kan E-mail marketing bureauer hjælpe med?

De fleste E-mail marketing bureauer kan hjælpe dig med en kavalkade af tjenester og så er der E-mail specialisterne som varetager og har dygtiggjort sig i helt konkrete opgaver inden for feltet. B2B E-mail marketing, E-mail marketing strategi, B2C E-mail eller tekstforfatning og indhold, det er rigtig mange facetter og enormt mange dygtige og kvalificerede bureauer og freelancers til at udføre disse, det hander bare om at finde den rette til netop din opgave.

Hvad koster E-mail marketing?

Det kan være svært at finde ud af hvad en en e-mail marketing ydelse koster, da der er mange faktorer der spiller ind i sådan en proces. Opgave type, ydelse, forventning og længde på opgaven, er blot få blandt mange parametre der skal være på plads før en reel pris kan opgøres. Når det så er sagt er E-mail marketing en af de billigere løsninger at tilføje til sit marketing mix og da man som oftest kun betaler pr. person der er subscribed til din e-mail liste. 

Priserne varierer fra bureau til bureau og afhænger af behovet og de krav som stilles til samarbejdet. Det kan eksempelvis være: Type af E-mail opsætning, antal af tekster og kreativer, længde af samarbejdet og strategisk planlægning etc. Udover et salær til samarbejdspartneren, kræver e-mail marketing også, at man lægger et budget til betaling på e-mail platformen der bruges, men denne omkostning er som skrevet kun omkostningsfuld når der er mange tilmeldt din e-mail liste og til den tid har forretningen været ganske givende. Hvilket gør E-mail marketing til en ganske profitabel tilføjelse til dit nuværende marketing mix.

Lad os fortælle dig hvordan du får succes med E-mail marketing!

For at få fuld smæk for skillingen hvad angår din e-mail marketing, er det yderst vigtigt, at du griber opgaven og funktionaliteterne an på den rigtige måde fra start til slut. I sidste ende er det den bedst smurte maskine der vinder. Det kræver tid og engagement, men det skal ikke afskrække dig fra muligheden, da netop af denne årsag er en enormt god ide at alliere dig med en ekstern partner, der er ekspert på området, så du kan fokusere på det du er bedst til – at drive din forretning som du altid har gjort!

Alfa og omega for E-mail marketing er naturligvis, at modtagerne åbner og interagerer med din e-mail markedsføring. Og at de herefter ikke bare ser dine mails men også klikker videre, udfylder, oplever eller køber det, du sender ud til dem.

Skal I være vores næste case?

Klik på knappen nedenfor og start din vækstrejse hos Raney Consulting.

E-mail automation platforms

Der findes rigtig mange forskellige E-mail marketing platforme hvortil de mest anbefalelsesværdige fra Raney Consulting’s eksperter er de følgende tre, Mailchimp, Hubspot og Klaviyo.

MailChimp

Mailchimp er en marketingautomatiseringsplatform designet og udviklet til virksomheder, der bruger e-mail til at nå ud til deres målmarkeder.

Det er et alt-i-et værktøj, hvor du kan administrere dine mailinglister, oprette tilpassede e-mailskabeloner og pleje og automatisere hele dine marketingkampagner. Virksomheder, der ønsker at udnytte e-mail-marketing, kan have brug for et værktøj, såsom Mailchimp, til at køre deres kampagner som en velsmurt maskine.

HubSpot

HubSpot er en indgående marketing- og salgssoftware, der hjælper virksomheder med at tiltrække besøgende, konvertere kundeemner og lukke kunder. Det er en cloud-baseret platform, så alle data synkroniseres på tværs af teams og enheder, mens opdateringer er øjeblikkelige og automatiske.

HubSpot er til for at hjælpe virksomheder med at fungere bedre sammen, fra første gang en potentiel kunde ser et socialt medieindlæg eller blog fra virksomheden, til de e-mails, der sendes ud og meget mere.

Klaviyo

Klaviyo er e-mail marketing med et speciale til e-handelsbutikker på platforme som Shopify, Bigcommerce og Magento. Med Klaviyo e-handelsværktøjerne til e-mail-marketing kan marketingmedarbejdere sende personlige nyhedsbreve og automatiserede e-mails. Klaviyo gør det nemt for butikker at opsætte deres e-mail-marketing uden behov for dyre systemer og mange mennesker.

Mange flere

Disse er blot de mest anbefalelsesværdige ud af en kæmpe gruppe af email marketing service platforme. Der findes et væld af platforme der kan benyttes og de fleste bureauer og specialister har også deres præferencer, det vigtigste i disse scenarier er at du som bruger er bekendt med platformen og komfortabel med at den specifikke platform er noget du kan arbejde i, så i ved hvad der foregår i processen og ikke bliver for afhængige af jeres e-mail marketing samarbejdspartner.

E-mail marketing giver mange muligheder

  • Direkte kommunikation til din målgruppe
  • Forbedret forhold til nuværende kunder og abonnenter
  • Automatisering der muliggør mere tid til andre aktiviteter
  • Kontinuerlighed og rentention
  • Høj return on investment (ROI)

E-mail marketing igennem tiden

E-mail marketing findes, som tidligere skrevet, i mange variationer. Alle er familiære med den traditionelle e-mail, altså den digitale post der sendes fra en digital adresse til en anden. De fleste har gjort sig bekendte med det klassiske nyhedsbrev, altså den form for E-mail marketing hvor der indsamles e-mailadresser, med intentionen om at sende budskaber, kampagner, informationer ud til relavante virksomheder og organisationer.

Igennem de sidste 20 år har nyhedsbrevet ændret sig gevaldigt, og det kan også ses i dagens brug, der ellers stadig bære præg af de gamle trafitioner – dog med et noget anderledes formål og outout. I den spæde start for E-mail markedsføring sendte man den samme mail ud til alle modtagere på mailing listen, med samme information, om tilbud på produkter, ydelser m.m. Der var altså ingen, personlaisering, segmentering eller direkte relevant kommunikation for den enkelte bruger. Det er der heldigvis i dag, hvor e-mail markedsføring i den grad kan tilrettelægges din specifikke målgruppe. 

Efterfølgende tiltræder funktionen direct mail, hvor modtagerne opdeles på diverse lister, så man kan segmentere lidt mere på tværs af målgrupper og sende forskellige e-mails afsted til forskellige grupper af modtagere. En form for marketing email, der har udbedret praktisen markant, des mere relevant kommunikationen er – des færre igonrer og sletter de udsendte e-mails.

Det er de færreste der finder et nyhedsbrev om streetfood venues i København relevant hvis du bor, ja alle andre steder end i København og omegn. Hvis du derimod bor i København, så er det formentligt ganske relevant og brugbart for dig at modtage denne form for e-mail marketing.

Senest er vi stødt på en mere direkte form for e-mail marketing, altså personificering, hvor e-mails kan automatiseres, så din e-mail kan adressere modtagere på firmanavn, fornavn, dato eller anden relevant indsamlet information. For ikke at glemme AI værktøjer der har gjort alverden til forskel for tekstforfatning og relevant personificering til de rette målgrupper.

Dette hjælper E-mail marketing bureauerne med

De udarbejder den helt rette strategi

Fundamentet for succes med E-mail marketing er strategien, denne er derfor alt afgørende og en uvurdelig hjælp at hente hos vores partnere da de ved hvad der rør sig i branchen.

De kreerer fængende indhold

Indhold der fanger og engagere modtagerne er kernen i den gode e-mail marketing kampagne og derfor er indbydende og let interagerbart content utrolig vigtigt.

De vækster din e-mail marketingliste

Jo flere abonnenter og permissions, jo bedre output på dit e-mail marketing indhold

De styrker båndet til dine kunder

Via lead nurturing og tracking får du ved hjælp af det helt rette e-mail marketing bureau, et enormt overblik over din portefølje og samtidig data over hvad dine kunder vil have og endnu vigtigere, hvad de ikke vil have

De tager temperaturen på dine leads

Ved hjælp af tools som lead scoring, kan dit e-mail marketing bureau hjælpe med at illustrere hvor varme dine leads er, en enormt essentiel viden i din salgsproces.

De automatisere din e-mail markedsføring

Med e-mail marketing automation kan du, ganske let, opsætte effektive flows af blandt andet nyhedsbreve og kampagner.

Har du en velfungerende forretning, men føler at du mangler noget før at du kan løfte din virksomhed til det næste niveau? Hos Raney Consulting hjælper vi vores kunder med SEO og CRO, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til os.

Kom i dialog med James

Scroll to Top